Voer een paginanaam in om bewerkingen te zien van pagina's waarheen vanaf die pagina verwezen wordt of die ernaar verwijzen. (Om leden van een categorie te zien, voert u Categorie:Naam van categorie in.) Bewerkingen van pagina's op uw volglijst worden vetgedrukt weergegeven.
Lijst met afkortingen:
- N
- Met deze bewerking is een nieuwe pagina aangemaakt (zie ook de lijst met nieuwe pagina's)
- k
- Dit is een kleine bewerking
- b
- Deze bewerking is uitgevoerd door een bot
- (±123)
- Deze paginagrootte is met dit aantal bytes gewijzigd
19 apr 2024
11:05 | Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel) wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
11:04 | Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS) wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
11:02 | Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
11:01 | Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst) wijzgesch −33 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
11:00 | Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:59 | Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899 wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:58 | Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat wijzgesch −22 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:50 | Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:20 | NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd) wijzgesch +30 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
|
10:04 | NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd) 2 bewerkingen geschiedenis +26 [Jan Lodewijks (2×)] | |||
|
10:04 (huidig | vorige) −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen | ||||
|
10:03 (huidig | vorige) +37 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
09:49 | Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
09:48 | HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
09:47 | HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst wijzgesch +28 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
09:32 | HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882 wijzgesch −11 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
09:16 | Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station) wijzgesch −6 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
18 apr 2024
10:50 | Omvang garnizoen 233 man wijzgesch −102 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:49 | Amersfoort wordt bij Koninklijk Besluit (KB) als garnizoensplaats aangewezen wijzgesch −217 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:47 | Amersfoort wordt aangesloten op het landelijke telefoonnet wijzgesch −43 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:40 | Regeerperiode Koning Willem I wijzgesch −119 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:38 | Limburg wordt elfde provincie van Nederland, na ontbinding van de Duitse Bond (1815-1866) wijzgesch −121 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:18 | Agnietenklooster (Latijnse school gevestigd vanaf 1622) Herenstraat afgebroken wijzgesch −83 Jan Lodewijks overleg bijdragen |
10:17 | Afdeling Amersfoort van het Leger des Heils opgericht (1939-2009 gevestigd in het pand Havik nr. 25) wijzgesch −65 Jan Lodewijks overleg bijdragen |