Deadlinks: verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
Imported from text file
Imported from text file
Regel 1: Regel 1:
__NOTOC__= gevonden dead links =
__NOTOC__= gevonden dead links =
===[[Begin sloop stadsmuren; in kader werkverschaffing plantsoen of "wandeling" aangelegd]]===
* link: http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/BWN/lemmata/bwn5/zocher
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]===
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]===
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]===
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]===
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort
===[[Economische ontwikkeling en groei; van nijverheids- naar "dienstenstad"; de komst in 1904 van de spoorwegwerkplaats van de HIJSM en de groei van het garnizoen betekende een impuls voor de lokale economie; 19.600-127.000 inwoners in de 20e eeuw]]===
* link: http://www.volkstelling.nl/nl/
===[[Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september]]===
===[[Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september]]===
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
Regel 28: Regel 28:
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]===
===[[Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
===[[Monumentenzorg en bouwkunde in brede zin]]===
* link: http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/BWN/lemmata/Index/bwn1/stuers
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]===
===[[NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=29
Regel 76: Regel 78:
===[[Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)]]===
===[[Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)]]===
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hoevelakenii
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hoevelakenii
===[[Opheffing van de gilden bij Koninklijk Besluit, bezittingen vervielen aan de stadsbesturen]]===
* link: http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/BataafsFranseBronnen/Browse/IvetProces?ProcesId=263
===[[Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS]]===
===[[Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS]]===
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=16
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=16
Regel 116: Regel 120:
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]===
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]===
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp
===[[Victor de Stuers publiceert onder de titel "Holland op zijn smalst" een artikel in het literaire tijdschrift `De Gids`.]]===
* link: http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/BWN/lemmata/Index/bwn1/stuers
===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]===
===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]===
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3
===[[Wetgeving]]===
* link: http://www.inghist.nl/Onderzoek/Projecten/WVO/brief/11000
----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]]
----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]]

Versie van 20 jul 2025 03:14

gevonden dead links

Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)

Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika

Economische ontwikkeling en groei; van nijverheids- naar "dienstenstad"; de komst in 1904 van de spoorwegwerkplaats van de HIJSM en de groei van het garnizoen betekende een impuls voor de lokale economie; 19.600-127.000 inwoners in de 20e eeuw

Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september

Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS

Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt

Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen

Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt

HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882

HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten

HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst

HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort

Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel

Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon

Monumentenzorg en bouwkunde in brede zin

NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten

NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst

NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest

NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten

NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)

NS-station Amersfoort Vathorst geopend

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation

Nederland ingelijfd bij Keizerrijk Frankrijk (bij decreet van Rambouillet, 9/7/1810)

Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)

Opheffing van de gilden bij Koninklijk Besluit, bezittingen vervielen aan de stadsbesturen

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS

Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM

Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten

Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat

Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899

Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)

Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt

Spoorwegwet: aanleg van staatswege, exploitatie (per 1863) door particulieren

Start bouw van het nieuwe stadhuis

Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen

Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)

Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)


zoek gebruik links in Speciaal:VerwijzingenZoeken