Deadlinks: verschil tussen versies
Uit Tijdbalk Amersfoort
Imported from text file |
Imported from text file |
||
| Regel 1: | Regel 1: | ||
__NOTOC__= gevonden dead links = | __NOTOC__= gevonden dead links = | ||
===[[ | ===[[Aanleg van de weg van de Utrechtsepoort naar Utrecht via Huis ter Heide ("Wegh der Weegen")]]=== | ||
* link: http://www. | * link: http://www.weghderweegen.nl/ | ||
===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]=== | ===[[Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)]]=== | ||
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | * link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]=== | ===[[Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika]]=== | ||
* link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort | * link: http://www.gozuidafrika.com/cities/steden_info.php?region=Amersfoort | ||
===[[Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september]]=== | ===[[Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september]]=== | ||
* link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | * link: https://www.stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
| Regel 18: | Regel 16: | ||
===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]=== | ===[[Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt]]=== | ||
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg | * link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=woudenbergscherpenzeel&vraag=woudenberg | ||
===[[Gregoriaanse tijdrekening wordt ingevoerd; voor die tijd gold (in "Europa") de Juliaanse tijdrekening]]=== | |||
* link: https://www.meteo-maarssen.nl/kal_inleiding.html | |||
===[[Gregoriaanse tijdrekening wordt ingevoerd; voor die tijd gold (in "Europa") de Juliaanse tijdrekening]]=== | |||
* link: https://www.medievalist.net/calendar/home.htm | |||
===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]=== | ===[[HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | * link: http://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
| Regel 78: | Regel 80: | ||
===[[Nederland ingelijfd bij Keizerrijk Frankrijk (bij decreet van Rambouillet, 9/7/1810)]]=== | ===[[Nederland ingelijfd bij Keizerrijk Frankrijk (bij decreet van Rambouillet, 9/7/1810)]]=== | ||
* link: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g6ddl9da | * link: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g6ddl9da | ||
===[[Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)]]=== | ===[[Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)]]=== | ||
* link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hoevelakenii | * link: http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=hoevelakenii | ||
| Regel 88: | Regel 88: | ||
===[[Oprichting kiesvereniging "Vooruitgang"; door Amersfoortsche Courant "liberaal" genoemd]]=== | ===[[Oprichting kiesvereniging "Vooruitgang"; door Amersfoortsche Courant "liberaal" genoemd]]=== | ||
* link: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g4xjflqu | * link: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g4xjflqu | ||
===[[Oudste vermelding van Amersfoorts bier]]=== | |||
* link: http://resources.huygens.knaw.nl/registershollandsegrafelijkheid/oorkonde/AW_025 | |||
===[[Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM]]=== | ===[[Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp | * link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp | ||
===[[Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners]]=== | ===[[Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners]]=== | ||
* link: https://amersfoort.notubiz.nl/document/13666500/1 | * link: https://amersfoort.notubiz.nl/document/13666500/1 | ||
| Regel 104: | Regel 102: | ||
===[[Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw]]=== | ===[[Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoort | * link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoort | ||
===[[Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat]]=== | ===[[Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortstaat | * link: http://stationsweb.nl/station.asp?station=amersfoortstaat | ||
| Regel 130: | Regel 124: | ||
===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]=== | ===[[Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)]]=== | ||
* link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp | * link: http://stationsweb.nl/mtsoverzicht.asp | ||
===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]=== | ===[[Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)]]=== | ||
* link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | * link: https://stationsweb.nl/mts.asp?rec=3 | ||
----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]] | ----zoek gebruik links in [[Speciaal:VerwijzingenZoeken]] | ||
Versie van 18 jul 2025 03:30
gevonden dead links
Aanleg van de weg van de Utrechtsepoort naar Utrecht via Huis ter Heide ("Wegh der Weegen")
Bouw HIJSM-station Amersfoort Aansluiting Staat (plaats huidige station)
Dorp "Amersfoort" gesticht in Transvaal, Zuid Afrika
Einde treindienst Amersfoort-Veenendaal-Rhenen-Kesteren, na spoorwegstaking in september
Einde van de NCS (Nederlandsche Centraal Spoorwegmaatschappij); overname door de SS
Gedeelte HIJSM-spoorlijn naar Woudenberg dubbelspoor gemaakt
Gemeenschappelijke exploitatie van SS en HIJSM; geleidelijke onder de naam van Nederlandse Spoorwegen
Goederenvervoer over spoorlijn naar Woudenberg gestaakt
Gregoriaanse tijdrekening wordt ingevoerd; voor die tijd gold (in "Europa") de Juliaanse tijdrekening
Gregoriaanse tijdrekening wordt ingevoerd; voor die tijd gold (in "Europa") de Juliaanse tijdrekening
HIJSM-spoorlijn naar Baarn dubbelspoor gemaakt; volledig dubbelspoor tot Amsterdam in 1882
HIJSM-spoorweghalte Leusden gesloten
HIJSM-spoorweghalte Leusden in dienst
HIJSM krijgt medegebruik (naast NCS) van de spoorlijn Utrecht-Amersfoort
Idee/plan (van 1829) van bevaarbare verbinding Rijn-Eem, weer actueel
Koninkrijk Holland ("vazalstaat" van Frankrijk), onder Lodewijk Napoleon, tot zijn aftreden in 1810
Landelijke Spoorwegstaking; bij NCS waren weinig stakers, werkwilligen kregen toeslag op het loon
NCS-spoorlijn Amersfoort-Zwolle dubbelspoor (1902 tot Harderwijk, 1903 tot Wezep)
NCS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, in dienst
NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)
NCS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers in dienst (vanaf 1923 "De Vlasakkers" genoemd)
NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg gesloten
NCS-spoorweghalte Bloemendalseweg in dienst
NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst
NCS-spoorweghalte Hoevelaken in dienst
NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)
NCS-spoorweghalte Hooglanderveen in dienst (tot 1902 Hooglander-Veen genoemd)
NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst
NCS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) in dienst
NS-spoorweghalte Amersfoort Koppel, beter bekend als Kleine Koppel, gesloten
NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest
NS-spoorweghalte Amersfoort Vlasakkers (vanaf 1923 "De Vlasakkers" ) gesloten, in 1962 tijdelijke open geweest
NS-spoorweghalte Hoevelaken gesloten
NS-station Amersfoort Schothorst in dienst (de halte Hulshorst werd daardoor gesloten)
NS-station Amersfoort Vathorst geopend
NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation
NS-station Hooglanderveen gesloten als reizigersstation, handhaving als goederenstation
Nederland ingelijfd bij Keizerrijk Frankrijk (bij decreet van Rambouillet, 9/7/1810)
Opening station Hoevelaken aan de Valleilijn (Amersfoort - Ede-Wageningen)
Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS
Oprichting (bij wet) van N.V. Nederlandsche Spoorwegen (NS), onder likwidatie van HIJSM en SS
Oprichting kiesvereniging "Vooruitgang"; door Amersfoortsche Courant "liberaal" genoemd
Oudste vermelding van Amersfoorts bier
Periode van "van concurrentie naar concentratie": concurrentie spoorwegmaatschappijen m.n. SS, NRS en HIJSM
Rapport over de ontrechting en rechtsherstel Joods onroerend goed en Joodse inwoners
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
SS-spoorweghalte Liendert (wachtpost 25) gesloten
Sloop van stationsgebouw "Margadant" en tramstationsgebouw voor een nieuw stationsgebouw
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Kesteren, opening (kop)station Amersfoort Staat aan de Toegangsweg/Spoorstraat
Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899
Spoorlijn HIJSM Amsterdam-Amersfoort ("Oosterspoorweg") geopend
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn NCS Utrecht-Amersfoort-Hattem geopend (1864, Hattem-Zwolle, met spoorbrug over de IJssel, in dienst)
Spoorlijn naar Utrecht dubbelspoor gemaakt
Spoorwegwet: aanleg van staatswege, exploitatie (per 1863) door particulieren
Station (gebouw Margadant) in gebruik genomen
Verdeling van de hoofdspoorlijnen tussen de maatschappijen HIJSM en SS (opheffing NRS)
Voor één dag HIJSM-spoorweghalte Nimmerdor aangelegd (met twee afstandseinpalen en een telegraaftoestel)
zoek gebruik links in Speciaal:VerwijzingenZoeken