Spoorlijn HIJSM Amersfoort-Zutphen; volledig dubbelspoor tot Apeldoorn in 1898/1899: verschil tussen versies

Uit Tijdbalk Amersfoort
Ga naar:navigatie, zoeken
 
 
Regel 22: Regel 22:
 
- Barneveld-Assel op 29-04-1899
 
- Barneveld-Assel op 29-04-1899
 
- Assel-Apeldoorn op 29-11-1896
 
- Assel-Apeldoorn op 29-11-1896
Bron: mondelinge informatie aan de opsteller, door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006)
+
Bron: mondelinge informatie door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006)
 
PM
 
PM
 
"Amersfoort aansluiting" is het punt waar de twee lijnen aan de oostkant van de stad uiteen wijken, naar het noorden respectievelijk naar het oosten van het land.
 
"Amersfoort aansluiting" is het punt waar de twee lijnen aan de oostkant van de stad uiteen wijken, naar het noorden respectievelijk naar het oosten van het land.

Huidige versie van 14 nov 2016 om 12:32

tot 800 800-900 900-1000 1000-1100 1100-1200 1200-1300 1300-1400 1400-1500 1500-1600 1600-1700 1700-1800 1800-1900 1900-2000 vanaf 2000

1876


Onderwerp(en)

Bron(nen)

Gebeurtenis

De spoorlijn Amersfoort-Apeldoorn is in gedeelten tweesporig in exploitatie genomen (waarschijnlijk om financiële en/of exploitatieve redenen): - Amersfoort-"Amersfoort aansluiting" op 03-11-1902 (door aanleg wisselverbindingen, daarvoor twee aparte sporen NCS en SS) - "Amersfoort aansluiting" Terschuur op 28-02-1898 - Terschuur-Barneveld (aanleg) in 1894 - Terschuur-Barneveld (exploitatie) in 1898/1899 - Barneveld-Assel op 29-04-1899 - Assel-Apeldoorn op 29-11-1896 Bron: mondelinge informatie door de heer J.G.C. van de Meene te Zwolle (april 2006) PM "Amersfoort aansluiting" is het punt waar de twee lijnen aan de oostkant van de stad uiteen wijken, naar het noorden respectievelijk naar het oosten van het land.

voor een dienstregeling zie hyperlink "Dienstregeling HIJSM Amsterdam-Zutphen v.v. 1876"


Link(s):


Dienstregeling HIJSM Amsterdam-Zutphen v.v. 1876

Dienstregeling HIJSM Amsterdam-Zutphen v.v. 1876